Kunst & Kids

Kunst en Kids is een natuureducatief kunstproject dat bestaat uit een stel workshops voor kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. De workshops vinden 5 keer plaats, verdeeld over 5 schoolvakanties in 2024. Met de organisatie van de kunstworkshops wil Stichting Seablue kinderen bewuster maken van wat hun gedrag met betrekking tot plastic, voeding en dieren veroorzaakt in hun leefomgeving en groter: de aarde. Hierdoor leren de kinderen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leefomgeving. Daarnaast zorgt het project voor kunstbeleving voor alle kinderen en een schonere wijk. De workshops zijn zo gemaakt dat het voor elke leeftijd uitdagend en veilig is. Samen kunst maken werkt verbindend, maakt blij en is inspirerend. Het project wordt uitgevoerd in De Groen Kunst en Cultuur in de Hoedenmakerspolder in Dokkum.

Project SeaBlue - 2019

Gedurende het jaar 2019 hebben wij een levensgrote onderwaterwereld gecreëerd met behulp van bezoekers van het Natuurcentrum Ameland. Met plastic afval en allerlei op het strand gevonden materiaal. De ramp met het containerschip Zoe was net gebeurd. Dus ineens was het project heel actueel! Het project bestond verder uit workshops voor bezoekers, projecten met internationale studenten en schoolklassen, performances op het strand en in het dorp.

SeaBlue en de containerramp - 2020

Eind 2019 kregen wij de opdracht om in een andere ruimte van het museum een tentoonstelling in te richten met als onderwerp Ameland en de containerramp met de Zoe. Het resultaat is een installatie die de wereld boven het water laat zien. We hebben Er is een panorama, je kunt lopen over water en overal vissen en plastic. Sinds 2020 te zien in het Natuurcentrum.

SeaBlue etalage - 2021

Een etalage project in de binnenstad van Leeuwarden. Een groot aquarium van plastic met performances achter glas, vanwege corona.

Kunstmaand Ameland: Bring back the ocean - 2021

Een installatie in de grote walvis op het buitenterrein van het museum. Met medewerking van alle Amelandse kinderen hebben wij de wereld in de buik van de vis uitgebeeld. Tijdens de kunstmaand waren er performances met Neptunes en Aphrodite.

Windowdressing - 2022

Een etalageproject in passage De rode loper. In 3 maanden bouwen wij verschillende installaties die de misstanden en het gebruik van dieren, de plastic soep, de klimaatverandering en de vlucht laten zien.

Maak jouw eigen website met JouwWeb